Egy amerikai elemző szerint az iPhone eladások akár 12%-al is nőhetnek a tavalyi évhez képest. Ez a növekedési ütem lassabb, mint az Android okostelefon eladásoké.
Viszont még mindig jobb, mint az a 6%-os növekedés, amit a Samsung produkál az előző évhez képest.
A Galaxy S5 még tartja a kitűzött értékesítési számot, de az alacsonyabb kategóriákban a Samsung óriásit esett vissza. A feltörekvő piacokon még mindig az első negyedéves készletet próbálják eladni.
Tavaly még úgy tűnt, a Samsungot semmi nem állíthatja meg, és az Apple látszott vesztesnek.
Mi változott?
A kínai okostelefon gyártó vállalatok sokat fejlődtek azóta.
Barcelonában, a tavalyi Mobile World Congress (MWC) szakkiállításon alaposan tanulmányoztak a Samsung márkaépítési- és marketing stratégiáját. Aztán hazamentek Kínába, és munkához láttak. 2014-ben sokkal jobb termékekkel és marketinggel tértek vissza az MWC-re.
A Samsungnak ez óriási kihívás.
Ugyanis a márkán kívül a világon semmi nem különbözteti meg az általa készített okostelefonokat a kínai okostelefonoktól.
Ugyanúgy Android operációs rendszert használnak, és azonos árkategóriában gyakran jobb hardverrel készülnek.
A feltörekvő piacokon az emberek nem fizetnek több pénzt csupán azért, hogy a Samsung márkajel legyen a telefonjukon, mikor egy lényegesen jobb ár-érték arányú kínai okostelefontól is ugyanazt a teljesítményt kapják.
Ráadásul a Samsung nem is tud belemenni az árversenybe. Ha az alacsony- és középkategóriás telefonok piacán beszáll ebbe, akkor gyakorlatilag haszon nélkül kellene értékesítenie a telefonjait.
Az Apple-t nem érinti ez a verseny.
Ugyanis az Apple az egyetlen olyan gyártó, aki iOs operációs rendszerű telefont gyárt. Sosem fognak eladni annyi készüléket, mint ahány Androidos telefon elkel. De továbbra is versenytárs nélkül vannak a saját piacukon, így továbbra is nővekedni fognak az eladásaik.
[divider]A bejegyzés a Business Insider cikke alapján készült.