Megszokott dolog, hogy az autónkra és a lakásunkra biztosítást kötünk, hiszen ezek a legdrágább vagyontárgyaink.
Ma már köthetünk biztosítást telefonra is, de vajon megéri?
Az okostelefonunk a leggyakrabban használt személyes tárgyunk.
Kutatások szerint az emberek többsége nem távolodik el 2 méternél messzebb a telefonjától.
Biztosan Te is tapasztaltad már, milyen kényelmetlen érzés, amikor otthon felejted.
Mintha egy testrészed hiányozna.
Mivel az okostelefonunk folyton velünk van, könnyen érheti baj.
- Elég, ha az irodában kiborul a víz az íróasztalon.
- Rohanás közben beleejted a mosdóba.
- A kocsiból kiszállva leejted a garázs betonpadlójára.
Történt veled már ilyesmi? Ilyenkor felszisszenünk, gyorsan ellenőrizzük, hogy minden rendben van-e, és rohanunk tovább.
Feltéve, ha nem érte komoly baj a telefont. Például betört a kijelzője.
Az ilyen hibákat garancián túli hibának hívják. Pontosan azért, mert a gyári garancia ezekre nem vonatkozik.
A szervizünkben megforduló telefonok majdnem fele törött kijelzővel érkezik.
Mivel elég sok telefont megjavítottunk már, pontosan tudom, hogy a kijelzőcsere költsége 25.000 Ft-nál kezdődik.
Egy drágább készülék esetében ennél lényegesen drágább is lehet. Egy OnePlus 3 csere kijelző jelenleg 50.000 Ft, és ebben még nincs benne a munkadíj!
Mennyibe kerül a biztosítás telefonra?
Lássuk, hogy ehhez képest mennyibe kerül a biztosítás telefonra.
A biztosítás összege a futamidőtől és a telefon vételárától függ.
50.000 Ft alatti telefonra nem lehet biztosítást kötni.
Attól függetlenül, hogy ezek a telefonok olcsók, a bele való alkatrészek nem kerülnek arányosan kevesebbe.
Azaz a javításuk gyakran gazdaságtalan, és ezt tudják a biztosítók is.
50.000 – 100.000 Ft közötti telefonra a biztosítás díja egy évre 12.600 Ft.
Egy ilyen kategóriájú telefonban a kijelzőcsere átlagosan 30.000 Ft-ba kerül.
A biztosító 10% önrészt számol fel, az ezen felüli részt téríti meg a javítási díjból.
Azaz Neked 3.000 Ft-ot kell fizetned, a biztosító pedig kifizet 27.000 Ft-ot.
Ez így nagyon jól hangzik, ugye?
De vegyük hozzá azt is, hogy befizetted az éves biztosítási díjat, így összesen 15.600 Ft-ba került Neked ez a történet.
Ez kb. a fele a kijelzőcsere díjának. Azaz valójában spóroltál 14.400 Ft-ot!
És mi történik, ha újra összetöröd a telefont, vagy más probléma lesz vele?
A következő javítást is megtéríti a biztosító, egészen addig, amíg a javítások összege el nem éri a telefon vételárát.
A telefon értékének növekedésével párhuzamosan a biztosítási díj is növekszik.
150.000 Ft-ig 18.200 Ft, 150.000 – 200.000 Ft között pedig 23.800 Ft a biztosítási díj egy évre.
Ez logikus is, hiszen itt érvényes, hogy a készülék vételáráig térítik a kárt.
Kíváncsi vagy, hogy a Te telefonodra mennyibe kerül a biztosítás?
Töltsd ki az alábbi díjkalkulációs űrlapot, és megtudod!
Telefonbiztosítás a mobilszolgáltatóknál
A mobilszolgáltatók is nyújtanak termékbiztosítást. Ez azonban nem egy összegben fizetendő, hanem havidíja van.
Egy átlagos 50.000 – 100.000 Ft közötti vételárú készülékre szolgáltatótól függően 1090 – 1190 Ft a biztosítási díj havonta.
Egy évre ez 13.080 – 14.280 Ft. Ez néhány ezer forinttal drágább, mint az egyösszegű telefon biztosítás.
A szolgáltatók bizonyos készülék típusok, ill. előfizetési csomagok esetén kötelezővé is tehetik a készülékbiztosítást.
Biztosítást kötni telefonra megéri?
Összefoglalva, okostelefonra megéri biztosítást kötni.
A hagyományos, nyomógombos telefonokra nem, de ezek alacsony ára miatt valószínűleg nem is találunk olyan biztosítót, akinél a szerződés megköthetnénk.
Az egy összegben fizetendő telefon biztosítás díja néhány ezer forinttal kedvezőbb, mint a szolgáltatóknál nyújtott készülék biztosítás.
Főleg akkor éri meg egyösszegű telefon biztosítást kötni, ha kártyafüggetlen okostelefont vásárolsz
[divider top=”1″]FIGYELEM!
A bejegyzésben feltüntetett díjak 2016. novemberében érvényesek, a Generali biztosító által nyújtott termékbiztosításra.
A biztosítási díj változhat.