“Két hétig használtam egy 125.000 Ft-os okostelefont. Aztán beleejtettem egy jakuzziba.” – mondta nemrég egy ügyfelünk.
OK, nem minden nap ül be az ember a vadiúj telefonjával a jakuzziba. Azt gondolod, Neked nincs szükséged a termékbiztosításra.
Történt már meg Veled bármelyik ezek közül?
- Elejtetted a telefonod, és betonra esett.
- Kiöntötted a kávéd az íróasztalodra, amin a telefonod is hevert.
- A telefonoddal a farzsebedben mentél el WC-re.
- A besurranó tolvaj csak a pénztárcádat és a telefonodat vitte el.
- Mérgedben földhöz vágtad a telefont, amin egy különösen bosszantó emberrel beszéltél előtte.
Ha csak egyetlen egy is igaz Rád, érdemes elgondolkodnod a termékbiztosításon.
Mire jó a termékbiztosítás?
Bármire, ami már nem fér bele a garanciális hiba fogalmába. Garanciális hiba, ami a telefon rendeltetésszerű használatából vagy alkatrész meghibásodásából eredő probléma.
De van sok olyan eset, amire nem vonatkozik a garancia, vagy hivatalos nevén a jótállás.
- sérülés, törés, vagy megsemmisülés
- kezelési hiba, gondatlanság, rosszindulatú rongálás
- tűz, villámcsapás, robbanás, betöréses lopás, vandalizmus
- víz, nedvesség vagy folyadék minden fajtája
- földcsuszamlás, talajsüllyedés, sziklaomlás
- jégverés, árvíz, lavina, hó nyomás, vihar
- elektromos energia közvetlen hatásai légköri elektromosság közvetett hatása, azaz villámcsapás
- külső események mechanikus hatásai
- nem hordozható berendezéseknél a vásárlás és az üzemeltetés helye közötti szállítási útvonalon bekövetkező károk
- hordozható berendezések esetén a Magyar Köztársaság területén bárhol az üzemeltetés és használat során bekövetkező károk.
Mennyit fizet a termékbiztosítás?
A vásárolt termék számlával igazolt ellenértékének (kárösszeg) önrészen felüli részét.
Az önrész értéke a biztosított terméktől és a káresemény típusától függ.
Az okostelefonokra vonatkozó önrész a kárössszeg 20%-a, de minimum 10.000 Ft. Egyéb eszközökre 5.000 Ft.
Kezelési hiba, ügyetlenség, gondatlanság, rosszindulatú rongálás vagy szabotázs esetén* a kárösszeg 25%-a, de minimum 10.000 Ft.
Jó, de mennyi pénzt kapok? -kérdezed most.
Az egyszerűbb számítás kedvéért tételezzük fel, hogy vettél egy 100.000 Ft értékű okostelefont.
Lássunk két példát!
1) Biciklizni voltál, elestél, és bár te kisebb horzsolásokkal megúsztad, a telefonod összetört. Ekkor az önrész a telefon értékének 20%-, azaz 20.000 Ft.
Azaz a biztosító 80.000 Ft értékben állja a készülék javítását vagy ennyi pénzt fizet vissza Neked.
2) Felbosszantott a főnököd / ügyfeled / anyósod, és földhöz vágtad a telefonod. Ez rosszindulatú rongálásnak számít, az önrész a telefon értékének 25%-a, azaz 25.000 Ft.
Azaz a biztosító 75.000 Ft értékben állja a készülék javítását vagy ennyi pénzt fizet vissza Neked.
Fú, ez nagyon megéri, kezdjünk neki!
Mikortól érvényes a termékbiztosítás?
A termékbiztosítás – azaz a kockázatviselés – kezdete online vásárlás esetén a számla kiállításának dátuma.
Fizikai boltban való vásárlás esetén a szaküzletben történő átvétel időpontja.
Mennyi időre köthető a termékbiztosítás?
Okostelefon esetén egy vagy két évre köthető.
Háztartási gépek, híradástechnikai-, számítástechnikai- ill. hordozható számítástechnikai eszközök esetében pedig egy, kettő vagy akár három évre is.
Mi kell a termékbiztosítás megkötéséhez?
Fontos, hogy a termék, amire a biztosítást kötöd, Magyarországon vásárolt, ÚJ termék legyen. Ezt legkönnyebben egy magyar nyelvű, magyar adójogszabályoknak megfelelő számlával tudod igazolni.
- Minimum 20.000 Ft,
- maximum 1.000.000 Ft értékű,
- ÚJ termék,
- 15 napnál nem régebbi számla,
- az online szerződéskötés után e-mailen megérkező nyomtatott biztosítási ajánlat aláírása és megküldése a biztosítónak,
- a biztosítási díj befizetése.
Figyelem! A biztosítás érvényessége online vásárlás esetén a számla kiállításának dátumától kezdődik, és nem függ a befizetés időpontjától!
OK, minden megvan hozzá, kezdjünk neki!
Mibe kerül a termékbiztosítás?
A termékbiztosítás pontos díját az alábbi online tarifáló űrlappal tudod kiszámítani.
A biztosítási díjáról tájékozódhatsz ebből a táblázatból is. Az okostelefonokra vonatkozó díjakat a V. sorban, a táblázat legalján találod.
Ki áll a termékbiztosítás mögött?
A DualSimSmartphones.hu partnere, a Termékbiztos.hu nyújtja a szolgáltatást.
A termékbiztosítással lefedett eseményekből eredő károkért a Generali Group vállal fedezetet.
Hogyan zajlik a termékbiztosítás megkötése?
A termékbiztosítás megkötése nagyon egyszerű, és szinte teljesen online végezheted!
- Vásárolj egy ÚJ, legalább 20.000 Ft és legfeljebb 1.000.000 Ft értékű terméket
- Az alábbi űrlapon számítsd ki a termékbiztosítás díját, majd a Megkötöm gombra kattintva indítsd el a szerződéskötést.
- Az e-mailben kiküldött biztosítási ajánlatot és alkuszi megbízást nyomtasd ki, és aláírva 3 napon belül postázd a Termékbiztos 1601 Budapest Pf.: 160 címre.
- 2-3 héten belül megkapod a biztosítási szerződést, és a befizetéshez szükséged csekket.
Figyelem! A biztosítás érvényessége online vásárlás esetén a számla kiállításának dátumától kezdődik, és nem függ a díjfizetés időpontjától!
Kiterjesztett garancia
A kiterjesztett garancia szolgáltatással meghosszabbíthatod a telefonodra vonatkozó gyártói garanciát. A kiterjesztett garancia ugyanazokra a meghibásodásokra érvényes, mint a gyári garancia. 1 vagy 2 évre tudod igénybe venni, de legfeljebb a készülék 3 éves koráig.
A kiterjesztett garancia a gyári garancia lejáratát követő napon lép érvénybe.
Példa:
- 2018. december 20-án vásároltál egy telefont, 1 év garanciával. A kiterjesztett garancia 2019. december 21-én lép életbe.
- 2018. december 20-án vásároltál egy telefont, 2 év garanciával. A kiterjesztett garancia 2020. december 21-én lép életbe.
Kiterjesztett garancia szolgáltatást kizárólag magánszemély vehet igénybe. Azaz ha a telefont céges számlára vetted, nem tudod igénybe venni.
Csak Magyarországon vásárolt, új készülékre vehető igénybe. A vásárlást számlával vagy nyugtával kell igazolnod.
Mit tartalmaz a kiterjesztett garancia?
- országos szintű helyszínre történő kiszállást
- 7 x 24 órás élőhangos telefonos információs és segítségnyújtási asszisztencia-szolgáltatás
- a meghibásodás/probléma azonosítása
- segítség a probléma azonnali elhárításában
- tényleges meghibásodás (biztosítási esemény) esetén intézkedés a javítás érdekében,
- kapcsolatfelvétel a javítást végző szervizzel, időpont egyeztetés
Mi a különbség a termékbiztosítás és a kiterjesztet garancia között?
A kiterjesztett garancia a beépített alkatrészek meghibásodására vonatkozik, ugyanúgy, mint a gyári garancia. A kiterjesztett garanciával a gyári garancia idejét tudod meghosszabbítani.
A termékbiztosítás a gyári garancián túli meghibásodásokra érvényes, úgy mint kijelzőtörés, leesésből fakadó sérülések, vízbe ejtés vagy más folyadék beszivárgása.
Köthetek-e termékbiztosítást és kiterjesztett garanciát ugyanarra a készülékre?
Igen, mindkettő megköthető. Ha jellemzően 1 évnél tovább használsz egy telefont, érdemes mindkettőt megkötni, így teljes védelmet biztosítani az újonnan vásárolt készülékre. Ez a teljes védelem akár 3 évig is biztosítható.
Termékbiztosítás és kiterjesztett garancia indítása
A termékbiztosítás feltételei
Letölthető pdf-ek:
A kiterjesztett garancia feltételei
Letölthető pdf-ek:
* Az ELBKF II. fejezet 1.1 pontjában meghatározott károk.