Kártyafüggetlen Dual SIM telefonok garanciával |Saját telefon szerviz | Személyes átvétel Budapest belvárosában | Bankkártyás fizetés | Telefon biztosítás |

Antutu benchmark – a több mindig jobb?

0

Okostelefonokról számokban, avagy mit mutatnak meg a benchmark programok és mit nem.

Ha mobiltelefon leírásokat olvasol előbb utóbb találkozni fogsz azokkal nevekkel, hogy Antutu Benchmark, Quadrant vagy Geekbench.

Ezek különböző mobiltelefon teljesítmény elemző alkalmazások (benchmark), amik azt akarnák megmutatni, hogy egyik telefon jobb-e mint a másik és teszik ezt tudományosnak tűnő alapossággal, pontszámokat rendelve a telefon különböző jellemzőihez.

Segítenek a benchmark eredmények abban, hogy eldöntsd, melyik telefont válaszd?

 

Ha a gyors és egyszerű válaszokat szereted, íme: semennyire sem.

Úgyis azt a telefont fogod megvenni, amelyik tetszik annyira, hogy rászánj annyi pénzt, amennyit kérnek érte.

Ez az az érv amit hangoztatnak akkor, ha az Apple sikeréről van szó, vagy ha valamelyik gyártót rajtakapják, hogy csalt, hogy valamelyik teljesítmény elemző alkalmazásban jobb eredményt érjen el – azaz: optimalizálta a telefon operációs rendszerét, hogy a benchmark alkalmazás futtatásakor a mindennapi munka során elérhető teljesítménynél magasabb teljesítményt mutasson a rendszer.

Tehát szerintünk sincs értelme benchmark eredmények alapján összehasonlítani a különböző telefonokat? Erre hadd válaszoljak egy kicsit később.

[divider top=”1″]

Nézzük meg az Antutu (az egyik legnépszerűbb benchmark program) példáján keresztül először, hogy mit is tudhatunk meg egy ilyen tesztből.Antutu Benchmark logo

Alapvetően minden teszt bizonyos típusú, a mindennapi használat során előforduló feladat végrehajtását szimulálja, azonban eltér a mindennapi használattól abban, hogy egy-egy feladat típusból a pontosabb mérhetőség érdekében nagyságrendekkel többet hajt végre mint az az átlagos használat során előfordul. Kivételt képeznek ez alól bizonyos fokig a grafikai tesztek.

Mit mér az Antutu Benchmark?

  • User experience (Ux): felhasználói élmény, alapvető alkalmazások futtatását szimulálja
    • Multitask: több alkalmazás párhuzamos futtatásának vizsgálata. Ha most azt gondolod, hogy nem fogsz egyszerre több alkalmazást használni, hiszen ez mégiscsak egy telefon, gondold újra. Facebook értesítéseket kapsz miközben éppen levelet írsz, vagy egy weboldalt olvasol, közben esetleg zenét is hallgatsz, és máris legalább három alkalmazást használsz, és akkor még nem is beszéltünk azokról a háttérben futó alkalmazásokról, amelyek a telefon egyéb funkcióit kezelik (pl. helymeghatározás, Wi-fi hálózatok keresése, mobil hálózat kezelése, kijelző fényerejének szabályozása, stb.) jó esetben a felhasználó számára észrevehetetlenül.
    • Runtime: az Android alkalmazások legtöbbje (ez éppen most változik, de egyelőre kevés az olyan telefonra is elérhető Android verzió, ami már az új megoldás szerint másképpen működne) az alkalmazás elindítása után fordítódik le a telefon processzora által végrehajtható gépi kódra. Ez a teszt gyakorlatilag ennek a folyamatnak a sebességét méri, azaz összehasonlíthatod vele, hogy ugyanaz az alkalmazás két különböző telefonon hasonló (hasonló pontszám) vagy jelentősen eltérő idő (nagyon eltérő pontszámok) alatt fog-e elindulni.

 

  • RAM (Memory) Performance: a telefon operatív memóriájának teljesítménye, a futó alkalmazások által használt adatok kezelésének sebességét mutatja.
    • RAM operations: adat írási / olvasási műveletek száma. Nagy számú, kis méretű adat feldolgozás esetén lehet érdekes az értéke (pl. szövegrészlet keresése egy nagyobb szövegben)
    • RAM speed: memória sebessége. Megmutatja, hogy milyen gyorsan képes a telefon adatokat olvasni az operatív memóriából, nagyobb adatmennyiségek (pl. fotók) kezelésénél lehet jelentősége.

 

  • CPU Performance: a telefon központi feldolgozóegységének / processzorának a teljesítményét mutatja több teszt segítségével.
    • CPU Integer Performance: a processzor általános műveleti sebessége. Nem tartalmaz lebegőpontos teszteket A teszt kis méretű adaton végez sok műveletet, hogy ne befolyásolja a memória sebessége, amit külön mér.
    • CPU Floating point Performance: a telefon központi feldolgozóegységének lebegőpontos műveleti teljesítményét mutatja. Számítási feladatoknál, játékoknál számít, hogy minél jobb legyen.

 

  • GPU performance: a grafikus processzor teljesítménye. Megmutatja, hogy mire számíthatunk a különböző alkalmazások megjelenítése során.
    • 2D Graphics: két dimenziós grafikai elemek megjelenítésének, mozgatásának, átméretezésének sebessége. Ez a teljesítmény befolyásolja pl. hogy egy weboldal görgetésekor, nagyításakor, egy fotó megjelenítésekor, nagyításakor mennyire lesz folyamatos a megjelenítés.
    • 3D Graphics: három dimenziós grafikai elemek megjelenítésének sebessége. Leginkább játékokban kap szerepet (pl. Angry Birds Go!), ott viszont az egyik legfontosabb mutató. Tipikusan valamilyen játékokban is előforduló vagy ahhoz nagyon hasonló jelenet segítségével mérik a tesztek ezt a jellemzőt, ennek megfelelően, ha a játékokban nyújtott teljesítményére vagyunk kíváncsiak a telefonnak, akkor érdemes ezt az eredményt összevetni a kiválasztott típusoknál.

 

  • IO Performance: írási-olvasási sebesség
    • SD card IO: A flash memória (beépített, illetve kiegészítő microSD kártya) sebessége. Alkalmazások betöltésénél, fájlok megnyitásánál, mentésénél, fotók, videók készítésénél kap szerepet.
    • Database IO: adatbázis elérés sebessége, az alkalmazások által használt konfigurációs, illetve felhasználói adatok (pl. levelek, névjegyek, játékállások) betöltésénél mentésénél van jelentősége.
[divider top=”1″]

Ezek alapján elmondható, hogy előfordulhat, hogy egy telefon, ami a teszten összpontszám tekintetében jobb eredményt ért el adott esetben a mi kezünkben kevésbé fog jó teljesítményt nyújtani, ha éppen olyan alkalmazásokat használunk ami olyan műveleteket használ amiben a telefon kevésbé jobban teljesít.

Mekkora ennek a valószínűsége?

Nem túl nagy, de lehetnek kiegyensúlyozatlan megoldások egy-egy telefonban, amiket a spórolás jegyében vezetnek be a gyártók.

Mivel a központi egységekben nem túl nagy a változatosság egy-egy időpontban, azonos rendszercsippel szerelt telefonok között érdemes odafigyelni az egyéb jellemzőkre, mint a RAM, az SD kártya és a felhasználói élmény tesztek eredményeire. Jelentős különbséget tud okozni a felhasználó számára egy lassabb flash memóriával szerelt telefon vagy éppen egy kevésbé optimalizált Android rendszer.

Mi is tehát a válaszom a korábbi kérdésre:

Van-e értelme a telefonokat összehasonlítani benchmark programok segítségével?

Antutu Benchmark - 4 okostelefon összehasonlítása

Van, de nem elég csak az összpontszámot megnézni, érdemes kicsit a részletekbe is belemenni.

Ezen kívül, ha kiugró eltérést tapasztalunk valamelyik készüléknél a hasonló kategóriájú eszközökhöz képest, akkor érdemes egy kis gyanakvással fogadni az eredményeket.

[divider top=”1″]

Kíváncsi vagy, hogy a Te okostelefonod hogy teljesít az Antutu teszten? Megnézheted AnTuTu.com oldalon.

 

Véleményed van? Szólj hozzá!

hozzászólás

Share.

A szerzőről

Comments are closed.

Oldalunk a felhasználók azonosítására cookie-kat használ. Ha tovább használod az oldalt, azzal elfogadod a cookie-k használatát. További információk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close